torsdag 29. november 2018

Feber over lengre tid

Feber er en kroppstemperatur over 38° C, og skyldes som regel en infeksjon. Enda sjeldnere kan feber som vedvarer over lang tid skyldes andre sykdommer, . Siden august i fjor har jeg hatt lavgradig feber (3-32) daglig, med opphold på 4-7.

Palpasjonssmerte over galleblæren, spesielt ved dyp inspirasjon, bare har ikterus. Oftest hos personer som har røkt i lang tid. Hos pasienter hospitalisert lengre enn timer, uten feber ved innleggelse på . Det er vanlig å definere feber som temperatur over 38°C målt i endetarmen.


Det står jo at små barn skal ikke ha høy feber over lang tid. Vil si høy feber over lengre tid er over i temp, og når det varer mer enn dager. Feber er en del av kroppens akuttfasereaksjon. Den signaliserer ikke nødvendigvis infeksjon, for lavgradig feber over lengre tid kan også ses ved kreft og visse . Hvis feberen varer over ei uke, eller du først blir frisk og så blir syk. Tar du febernedsettende, risikerer du at det tar lengre tid å bli frisk.


Dersom du går med over i feber i flere dager, bør legen kontaktes for å vurdere om du . Gutten min på mnd har hatt småfeber over uker. Vært en gang t legen med han, men der fikk jeg beskjed om at var rød i det ene øret, og at .

Lett feber over lengre tid - Kropp og helse - Kvinneguiden Forumforum. Har hatt høyere kroppstemperatur enn normalt i dager nå; begynte forrige onsdag, og forrige helg hadde jeg høy feber og periodevis veldig . Ofte syk og syk over lengre tidinnlegg25. Kanskje ikke det rette forum , men føler det er flest her inne, og kanskje noen som har en peiling!


Har vært slapp og hatt liten matlyst nå i ca. Er det noen som har erfaring med langvaring lav feber hos tilsynelatende friske barn? Sønnen min er år og har hver gang jeg har målt . Langvarig feber hos barn kan ta lang tid å diagnostisere, siden denne.


Ellers ingen symptomer slik jeg har hatt tidligere da jeg har hatt feber f. Hadde over i dag også, gikk ned til 3etter to Paracet. Ett av mine symptomer har vært lavgradet feber over lang tid. På grunn av den lave kroppstemperaturen tar det også lengre tid å bli frisk, ved . Febris causae ignotae, feber over lang tid der ingen sannsynlig årsak kan påvises, selv om pasienten er blitt grundig undersøkt. På den annen side, personer med høy feber har kropps temperatur over 1grader. Feber hos barn - når bør man kontakte lege?


Andre anbefaler å ringe lege hvis temperaturen blir over grader. Det kan være vanskelig å akseptere at en er så sterkt redusert over lengre tid og hvor normale aktiviteter ikke lenger kan utføres slik . Feber er et vanlig tegn på sykdom og en del av kroppens naturlige forsvar mot infeksjoner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg