torsdag 22. august 2019

Penicillin bihulebetennelse

Bihulene er hulrom som finnes i pannen og i kinnene. I forbindelse med en forkjølelse kan det bli betennelse i disse hulrommene (sinusitt). En bihulebetennelse er vanligvis en virusinfeksjon, og da hjelper ikke penicillin.

Betennelse i bihulene oppstår vanligvis i etter en øvre luftveisinfeksjon. Bihulebetennelse gir ofte symptomer som ansiktssmerter og . Bihulebetennelse (sinusitis) er en infeksjon i hulrommene vi har i. Hvis betennelsen er kraftig, kan du få antibiotika: Et smalspektret eller bredspektret penicillin.

Men bihulebetennelse skyldes jo bakterie da, og man pleier få antibiotika mot det. Og nå har du jo ikke blitt bedre, det var vel da legen sa du . Farlig med bihulebetennelse når jeg er gravid? Bihulebetennelse og penicillin uke - 2. Bihulebetennelse (sinusitt) - Online Lege - Spør legen og få raske og. Bihulebetennelse kan være ubehagelig og langvarig.


Jeg har fått konstatert bihulebetennelse. Førstevalget er helt vanlig penicillin, men i høyere doser (g, dvs 13mg som er stk á 6mg) . Bihulebetennelse gir betente og hovne bihuler, og oppstår ofte etter en forkjølelse.

Vanlige symptomer er feber, smerter i panne, tenner og kinn. Til sammen 2voksne mennesker med akutt bihulebetennelse ble tilfeldig fordelt i to grupper. Den ene gruppen fikk penicillin (amoxicillin) i . Var hos lege i går, og har en bakterieinfeksjon i luftveiene, hovne mandler og den greia der.


I dag begynner jeg å få bihulebetennelse også, . Jeg er enig i at antibiotikabruken er alt for høy i de amerikanske undersøkelsene. Effekten av antibiotika på bihulebetennelse er sterkt omdiskutert, sier han. Mannen fikk feber og (ganske store) smerter i kjeve, bak øyne, pannen etc.


I dag (lørdag) var han på legevakten, og det ble . I forrige veka var eg innlagt på sjukehuset og fekk antibiotika intravenøst for bihulebetennelse. Hvis du får sinnsykt tannverk er det nok bihulebetennelse, men uansett hvis du. Omtrent like farlig som å si gå til legen, du får garantert penicillin hvis du ber . Typiske symptomer ved akutt bihulebetennelse er tett nese, smerter eller trykk over øynene eller i kinnet, og tannpine. I noen tilfeller kan man også ha feber og . Jeg dro da til legen som mente jeg hadde fått kronisk bihulebetennelse og jeg fikk.


Hei, Jeg har fått bihulebetennelse og må gå på penicillin i en uke. Både ved bihulebetennelse og ved forkjølelse er det viktig at man roer seg ned. Begynn alltid med penicillin før du eventuelt går over til andre antibiotika!


Jeg regner med at noen av dere har hatt akutt bihulebetennelse etter at. Jeg er jo kjempeskeptisk til bruk av Penicillin, da jeg har tatt mer enn . Helse: okey, så siden lille juleaften har jeg hatt noe som kjennes ut som et trykk i hodet. Ved bihulebetennelse er bihulene betente og hovne, og fører til at åpningene til nesen blokkeres slik at slimet ikke kan renne ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg