torsdag 12. oktober 2017

Lungebetennelse varighet

Lungebetennelseforårsakes av en infeksjon med bakterier eller virus i lungene. Lungebetennelse er infeksjon i lungevevet. Infeksjonene varierer i alvorlighetsgrad.

De fleste er relativt milde, men kraftige lungebetennelser . Som regel er lungebetennelse ufarlig, men noen ganger kan den være livstruende. Jeg ble innlagt på sykehuset med bakteriell lungebetennelse for uker siden. Da hostet jeg masse grønt slim, hadde crp på 2og virkelig . Som overskriften sier jeg har fått lungebetennelse. Dette ble konstantert etter legebesøk på tirsdag hvor jeg ble undersøkt hos legen.


Mange av de vanlige bakteriene som kan gi lungebetennelse, sitter ofte i nese og svelg på forhånd. Lungebetennelse, pneumoni på fagspråket, er en betennelse i lungevevet som følge av en infeksjon med bakterier eller virus. Lungebetennelse (pneumoni) er en infeksjon i lungevevet.


Den kan skyldes enten bakterier, virus eller sopp. Lungebetennelse er en betennelsesprosess i selve lungevevet. Det er denne typen lungebetennelse det følgende handler om.

Betennelsen skyldes en infeksjon med bakterier, virus eller sopp. Atypisk lungebetennelse er ikke en formell begrep i medisinsk mainstream. Brukes for å referere til et tilfelle av lungebetennelse som ikke er for alvorlig til å . Selv om det ofte kalt walking lungebetennelse, knapt noen føler seg godt nok til å fortsette som vanlig med viral lungebetennelse. Tegn på lungebetennelse forårsaket av en bakteriell infeksjon. Fordi atypiske pneumonier har en lengre inkubasjonstid og varighet, kan feber vare lenger . Lungebetennelse, eller pneumoni, er en infeksjon i selve lungevevet.


Lungebetennelse (pneumoni) skyldes hovedsaklig bakterier eller virus, der pneumokokker er den vanligste bakterietypen. Jeg har antagelig fått atypisk lungebetennelse. Funn på røntgen var usikkert, men tydet på dette. De ville egentlig ha meg inn på CT, men . Lungebetennelse forårsakes av en infeksjon i lungene.


Det kan være svært alvorlig, særlig hvis du er eldre eller ved dårlig helse. Jeg er redd for at det er en vandrende (altså, mil men allikevel en) lungebetennelse som kan gjøre mer skader på lang sikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg