tirsdag 10. oktober 2017

Feber voksen

Feber er et svært vanlig sykdomstegn og også en hyppig årsak til legebesøk; Sykdommer som medfører høy feber hos barn, behøver ikke å gi feber hos voksne. BufretLignendeFeber er en kroppstemperatur over 38° C, og skyldes som regel en infeksjon. Det er kroppen selv som forårsaker feberen. Når man har feber, opplever man gjerne at man svetter og fryser om hverandre.


Dette er tegn på at termostaten for kroppstemperaturen er . Jeg får ALDRI feber nå som jeg er voksen. Er ikke i feber veldig mye på en voksen person?

Feber vil si at kroppstemperaturen, har steget til over 3ºC. Når du har en infeksjon - for eksempel en forkjølelse eller influensa - er det bra med litt feber. Tar du febernedsettende, risikerer du at det tar lengre tid å bli frisk.


Feber er en del av kroppens naturlige forsvar mot infeksjoner og immunsystemet arbeider mest effektivt ved temperatur mellom og °C. Bør man ta kontakt med lege når feberen kryper over 40? Det må sies at jeg har vært syk i over en uke nå,med et par feberfrie dager,før jeg ble . Det er så lenge siden jeg har vært syk nå, sikker 3-år siden, men i går kom feberen som kasta på meg.


Feber hos voksne regnes ved temperatur på over 3grader på morgenen eller over 3på kvelden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg