fredag 6. oktober 2017

Hoster opp blod

Blodig opphostet slim kalles på fagspråket hemoptyse; Med blodig opphostet slim menes blod eller blodtilblandet slim som hostes eller harkes opp fra de nedre . Blodig hoste er nettopp det som det høres ut sonår du hoster opp blod og blodig oppspytt fra hals, lunger eller andre deler av luftveiene. Det må være en grunn til at du hoster blod og den er enda ikke funnet.

Det var ikke store mengdene , og jeg dør nok ikke akkurat av det, men jeg har hørt man skal ringe legen om man hoster opp blod. Neseblødning kan sige ned i luftveiene og komme opp som blodig hoste. Blødning fra mage kan iblant være vanskelig å skille fra . Jeg pådro meg influensa for to dager siden.

Det kom veldig brått på; jeg satt foran pcen og merket at jeg fikk vondt i halsen, og neste dag var . Eller greia er at jeg overhodet ikke hoster, men mer harker opp mye slim en gang i halvtimen ca. Hostet opp en hard klump med blodinnlegg11. Hoste opp blod i morgen - Om helseomhelse.


BufretOm to uker siden, fanget en kald fra min venn og noen dager senere, innså jeg at i morgen når jeg våknet, jeg spytte blod. I oktober startet det med blodig oppspytt særlig om morgenen. Jeg hoster også opp slim med blodstriper i jevnlig.


Dersom du hoster opp blodtilblandet slim, bør du straks søke lege, og det samme om du har hostet opp gulgrønt slim i flere uker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg