tirsdag 11. september 2018

Soppinfeksjon etter antibiotika

Pågående eller nylig gjennomgått kur med antibiotika; Fuktighet i skrittet,. For deg som har flere soppinfeksjoner etter hverandre finnes det . Soppinfeksjon kan være et resultat av antibiotikabehandling, siden antibiotika. Soppinfeksjon i underlivet er plagsomt - men veldig vanlig.


Dette skjer ofte etter en antibiotikakur, for da drepes alle bakterier i skjeden, og . Underliv, kløe, utflosopp, illeluktende underliv, bakteriell vaginose. Etter antibiotikakurer kan man få ubalanse i underlivet, og det kan være .

Antibiotika, diabetes og p-piller kan forverre. Noen kvinner er ekstra plaget med sopp etter menstruasjonen. Ofte skjer dette etter en antibiotikakur. Leger tenker vanligvis ikke på sopp i underlivet som en seksuelt overførbar infeksjon, men noen menn kan få utslett på . Selv får jeg alltid soppinfeksjon etter antibiotikakurer, og nå lurer jeg på om vesla mi også har fått det.


Soppinfeksjon i underlivet er svært vanlig og de fleste kvinner vil oppleve å få en slik infeksjon en eller flere ganger i løpet av livet. Jeg blir bekymret, fordi jeg gikk i 1-år med soppinfeksjon som 15-åring. Den kom etter en antibiotikakur, men da jeg først fikk behandlet meg, forsvant det . Jeg gikk på antibiotika en gang under forrige svangerskap, og fikk da sopp i underlivet.

Klor er bakteriedrepende og vil på samme måte som antibiotika forstyrre den. Har vært plaget med kraftig sopp hver mn etter denne kuren i uker har jeg . Den vanligste plagen ved soppinfeksjon i underlivet er endret utflod fra skjeden. Soppinfeksjon i munnen kjennetegnes vanligvis ved svie og ubehag i munnhulen, men noen pasienter har lite plager. Hva gjør man for å unngå soppinfeksjon i underlivet når man går på antibiotika?


Jeg har noen vivag kapsler mot sopp i underlivet, men finnes det en krem. Har hatt samme problem etter antibiotikakur, og Canesten krem . Hei, jeg er ei jente på som trenger noen gode kjerringråd mot sopp i underlivet. Jeg er ei jente på som for ca dager siden tok en røntgenundersøkelse med kontrastvæske. Etterpå måtte jeg ta Oxytetral i dager for . Antibiotika omfatter legemidler som virker mot bakterier, sopp og parasitter.


Drikk rikelig med vann etter hver dose med antibiotika. En soppinfeksjon i underlivet er noe de fleste kvinner opplever én eller flere. Man ser også at jenter får hyppigere sopp etter at de debuterer . Grunnen er at vasking, såpe og antibiotika fjerner bakterier, men ikke sopp. Det kan derfor være lurt å bruke et truseinnlegg dagen etter at man har tatt .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg