onsdag 12. september 2018

Hard mage gravid

Det er helt normalt å ha treg mage i graviditeten. Her får du noen gode råd fra jordmor om hvordan du kan forebygge treg mage og forstoppelse, samt lindre . Har i lengre tid hatt nesten konstant hard mage utvendig,kjennes ut som om jeg ska sprekke.

Har gått i dager nå med konstant hard mage(altså selve magen er steinhard- ikke noe problemer med avføringa.). Hard mage tidlig i svangerskapetinnlegg7. A10490BufretLignendeForstoppelse og treg mage er en vanlig plage hos gravide.


Treg mage og forstoppelse kan oppstå allerede tidlig under graviditeten.

AnonymforuLurer på om det er normalt, eller hva dette kan være. Ble slik etter jordmor hadde kjent på livmora, men . Magen min blir stein-hard mange ganger om dagen, og det vedvarer ganske lenge. Mange gravide opplever at de får forstoppelse i større eller mindre grad. Du får avføring som er så hard at den fremkaller blødning fra endetarmen. Treg mage og forstoppelse ​er noe mange gravide opplever.


Jeg er gravid i uke og har slitt med hard mage og hemoroider siden jeg ble. Hei :) jeg sliter med hard mage ( er 11+3) har du noen tips til jeg kan gjøre? Det er normalt for gravide å få treg mage og derfor også mer luft i tarmen fordi massen passerer saktere og gass da dannes.

Mange gravide blir klappet på magen av velmenende familie, venner og kollegear. Magen blir plutselig har for så å slappe av og bli bløt igjen. Jeg er en jente på år som i det siste har merket at magen min. Treg og hard avføring kan forøvrig behandles på følgende måte:. Innlegg om alt mellom himmel og jord som berører det å være gravid.


Treg mage er en tilstand som man helst vil unngå. Et virkningsfullt råd mot at avføringen er hard. Allerede tidlig i graviditeten kan den kjennes som en liten hard klump, hvis man er slank. Når livmoren vokser seg større, blir også hele magen større og hardere, . AnonymforuLurer på om det er … I uke ca.


Jeg hadde det problemet rundt uke – 25. Har de siste dagene hatt mer eller mindre konstant hard mage og kynnere. Gravid uke og har mye vondt nederste delen av magen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg