fredag 28. september 2018

Støv allergi

Da vil plager kunne utløses og forverres av mange slags støv og lukter (irritanter). Rennende nese, tett nese, nysing og at det klør i nesen og øynene er vanlige symptomer ved allergi mot pollen eller pelsdyr. Jeg har fått allergi mot støv, det er meget plagsomt nesa renner hele tiden.

Først vi jeg spørre deg om det er helt sikkert at du har støvallergi? Egentlig er det middallergi, omtales ofte som støvallergi. Reagerer du med nysing, kløe i halsen eller rennende øyne på pollen, dyr eller støv? Det er ikke noe gøy å være allergisk, men .

Det er først og fremst proteinene (allergener) i avføringen fra midden som forårsaker allergi ved at støvet fra avføringen blander seg med husstøv, virvles opp og . Der det er mye midd i støvet, anbefales tiltak mot midden. NB Det er særlig avføringen fra midd som gir allergi. De som har allergi mot bestemte ting for eksempel husstøvmidd har ofte også. Ofte vil slimhinnene irriteres mye lettere enn normale slimhinner av røyk, støv, . Hadde jeg klart å gjort det selv hadde jeg gjort det, men blir så utrulig syk hvis jeg i det hele tatt koster litt. Har vært hos legen for å finne ut om jeg har støvallergi, . Støvallergi kan være svært plagsomt og mange får ikke ønsket effekt av medisiner.


Våre akupunktører har lang erfaring med behandling av midd- og støvallergi.

Når du er allergisk over for husstøvmider vil du typisk få høfebersymptomer om morgenen og i sengen, da husstøvmider trives bedst i sengen. Støv midd allergi symptomer kan spille ødeleggelse i en rekke fysiologiske områder, alle påvirker et individs helsetilstand og velvære. Som en edderkopp kravler den omkring i støvet, og trives best der det er mørkt, høy. Personer som har helårig allergi symptomer kan ha en allergi mot en av mange stoffer som finnes i støv.


Disse omfatter pollen, dyr dander, muggsporer og . Unngå midd på soverommet - Midd er en underklasse av edderkoppdyr, i slekt med flått og blir ofte ikke lagt merke til fordi de er små. Allergi mot husstøvmid lagermidd og pollen (atopi). Disse sjampoene fjerner støv som legger seg i pelsen samt at de bygger opp huden og lindrer kløe. Inne blir jeg fort tett, spesielt hvis det ikke er helt rent . Det er ett år siden jeg fikk dette og jeg er fortsatt altfor sløv til å vaske og støvsuge og .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg