mandag 11. mars 2019

Kløe i underlivet etter fødsel

Jeg kikket selv på mitt underliv noen uker etter fødselen, og jeg også. Det at du klør kan kanskje ha en sammenheng med om du fortsatt har . I tiden rett etter fødselen holder det for de fleste å skylle underlivet med vann, men etter hvert som alle småskader gror kan man vaske med en mild intimsåpe. Etter fødselen har jeg vært mye hoven og sår nedentil pga. Har hatt mye vondt, men nå begynner smertene å forsvinne.


Dette klør og er ubehagelig dersom jeg kommer borti. Mange må sy noen sting i underlivet etter en fødsel. Har forferdeling vondt der når jeg vasker meg, tørker meg osv.


Jeg hadde tidenes bleieutslett etter fødsel og over uker med bleier. Ble sydd en del, men det svir og klør en del ennå. Det er ikke så uvanlig å få sopp etter fødselen, for det er kronisk ganske fuktigt hele tiden . Jeg var grei de første dagene, men etterhvert gjør det mer vondt å gå, pluss at det klør og svir litt.


Kløe i skjede og skjedeåpning, brennende følelse i underlivet, hyppig. Du kan bruke disse produktene under graviditeten og etter fødsel når du ammer, med . Mer enn én av tre kvinner vil oppleve smerter og ubehag i underlivet.

Det hender menn får sopp og symptomer med kløe. Kløe i underlivet er ikke uvanlig og kan skape mye ubehag. Hvorfor klør det i underlivet og hva kan du gjøre for å hjelpe på kløen. Området utenfor skjeden kan også føles sårt og klø. Jeg synes skjeden min er blitt så åpen etter fødselen, hva kan jeg gjøre?


Det er ikke uvanlig at skjeden er vid etter at et barn med et hode på over cm i . De første dagene etter fødsel er det normalt at det svir når du tisser. De første ukene kan det klø i området hvor det er sydd. Barseltiden Barseltiden etter en fødsel regnes ofte for å vare i seks uker. Det kan variere en del hvor lang tid det går før man føler seg som før, men det viser i alle . Jeg gikk i dusjen og skylte - gjerne med kjølig vann etter hvert som det begynte å klø. Hadde kjempevondt i stingene etter fødselen og spurte JM om rå . Kløe i underlivet kan oppstå både hos barn, kvinner og menn.


Noen kvinner får det når man er gravi mens andre får det etter en fødsel. Opplever du at det klør og svir i underlivet? Har bortimot kløe i underlivet hele tiden (har blitt verre og verre etter hver fødsel).


I tillegg klør jeg mye i øynene og nesten hver kvel har jeg . Hjem Akupunkturbehandlinger I barseltiden (ukene etter fødselen). Det er anbefalt å utføre knipeøvelser av muskulaturen i bekkenet og underliv, både før og etter en. Hovedsymptom er ubehag eller smerte i endetarm, kløe og blødning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg