mandag 29. juli 2019

Hoste gult slim

Jeg har nå vært plaget av hoste (både tørr og oppspytt av tykt gult slim) i måneder. Jeg er sår i halsen, og hoster som sagt slimklumper med gult og grønnlig slim, jeg ligger på ca i feber, jeg har vondt i kroppen og er svimmel. Dersom jeg hoster opp slim, er det bronkitt eller lungebetennelse.


Bronkitt går som regel over av seg selv, men besøk lege ved mye farget slim og tung pust. Så har du feber og vondt i brystet samtidig som du hoster, kan det. Hosten er da gjerne tørr i begynnelsen, mens den blir gulaktig, . Slim er tykk, klissete slim som skilles ut av slimhinnen i luftveiene. I slike tilfeller kan blodet bli funnet i gult eller grønt slim. Dersom du hoster opp blodtilblandet slim, bør du straks søke lege, og det samme om du har hostet opp gulgrønt slim i flere uker.


Visste du at det er ulike former for hoste og at disse ofte blir behandlet på forskjellige måter? Vi lærer deg forskjellen på tørrhoste og slimhoste og gir deg noen . Sputuslim som er hostet opp fra de dype luftveiene. Gul snørr kan bety at du har et virus eller en infeksjon av sinus. Hoste med slim skyldes fremmedlegemer i lungerne, som ikke burde være der. Tørrhoste, spesielt om natten, er også vanlig.


Etter hvert kan det komme opp slim ved hoste. Omtrent halvparten av de som blir smittet, får ømme muskler ved . Men om du etter en viss tid begynner å hoste grønt slim eller at. Hvis du hoster tykt grønt eller gult slim op og du har feber.


Hvis du har feber og det gør ondt i lungerne, når du trækker vejret dybt. Et typisk tegn på bakterie-lungeinfeksjon er gult eller grønt slim. Kroppen prøver desperat og rense seg ved å hoste opp, kvitte seg med slimet. Jeg har et problem med at jeg hoster opp store mengder slim daglig over flere måneders perioder,. Slimet kan være alt fra blankt til mørk gult.


Det vil si at dersom det kommer fremmedelementer som støv, fremmedlegemer, slim og puss i luftveiene, eller slimhinnen blir betent, så utløser dette hoste . Ofte fører lungebetennelse til frysninger, tungpust og hoste med grønt slim og eventuelt blodstriper i. Dersom man blir veldig dårlig, blå i huden . Får man bronkitt i tillegg, kan hosten vare i flere uker. Akutt lungebetennelse kan også gi hoste, med eller uten slimdannelse, og som regel sammen med feber . Har hatt en forferdelig hoste siden tidlig i sommerferien. Hosten gjør vondt i lungene når jeg hoster og jeg hoster opp veldig tykt gult slim.


Hoste er en meget kraftig og voldsom utånding, hvor man med stor kraft slynger slim og fremmedlegemer fra luftveiene opp i munnen og eventuelt ut i. Kraftig hoste er et symptom ved flere vanlige luftveisinfeksjoner. Gul eller grønn farge på snørr og slim er ikke tegn på bakteriell infeksjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg