torsdag 20. oktober 2016

D vitamin på resept

Personer som ikke får tilstrekkelige mengder vitamin D fra soling eller kosthold og står i fare for å bli vitaminfattige, bør få resept på Divisun. IE: Forebygging og behandling av D-vitaminmangel hos voksne og ungdom. Vitamin D i form av kolekalsiferol metaboliseres ikke normalt hos pasienter med.

D-vit mangel gir trøtthet, evt depresjon, muskelsvakhet etc. Jeg fikk påvist D-vitamin mangel av den nye legen min og fikk det på resept. BufretLignendeEn viktig funksjon for vitamin D er å sikre nok opptak av kalsium fra tarmen. Viktig å huske at frukt og grønnsaker ikke inneholder vitamin D.

Som fastlege forskriver jeg høyere doser D-vitamin enn helsemyndighetene anbefaler. Det er uforståelig for meg at ikke politikerne tar inn over . Har lest litt på siden her og sett at noen har fått d-vitaminer på resept. Noen som vet hvor lang tid det tar og bygge opp et lavt d vitamin nivå i . Kan alvorlig D vitamin mangel gi symptomer. BufretLignendeAlle artikler og legesvar om vitamin d. Her har vi samlet alt innhold om vitamin d for deg.


Jeg sliter med kraftig D vit mangel, jeg har tatt flere blodprøver hos. Jeg fikk resept på D-vitamin, men de var kun 20ug, altså samme som de .

HVIS DU FÅR RESEPT AV LEGEN PÅ D VITAMIN BE OM Å FÅ DEN . Oversikt over legemidler som blir tilgjengelige på blå resept høsten 2014. Detremin dråper, Kolekalsiferol, Uttalt vitamin D-mangel som følge .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg