fredag 25. november 2016

Hodepine og kvalme

Jeg kan legge meg med hodepine og vokne med det. For dager siden hadde jeg så vondt at jeg følte meg kvalm, humørsvingninger og følte . Jeg er en kvinne på år som det siste året har vært plaget med mye kvalme og noe hodepine.

Jeg har tatt mange graviditetstester og alle har . Aldri hatt kvalme i forbindelse med hodepine før, men de siste par . Sliter sånn med ekstrem hodepine og kvalme for tiden. Er hodepine og kvalme konstant ved svangerskapsforgiftning?

Hyperakutt, kraftig hodepine som kan være ledsaget av kvalme, brekninger, krampeanfall, svimmelhet og lysskyhet. Hodepine er ofte ledsaget av andre symptomer som kvalme, ustøhet, tretthet, øresus og dårlig konsentrasjon. Mange får også en følelse av å være i dårlig form . Ofte ledsaget av kvalme og generelt nedsatt allmenntilstand.


Vanlig hodepine krever ikke legebehandling, men enkelte mennesker kan være så plaget av. Plutselig sterk hodepine med kvalme, brekninger eller oppkast . Ved innkomst i sykehus var hun desorientert med amnesi for hele dagen. Hodepinen var moderat, lokalisert til hele hodet, og ledsaget av kvalme og brekninger. Dersom det oppstår i kombinasjon med andre symptomer som kvalme, synsforstyrrelser og hodepine, kan det imidlertid være lurt å oppsøke .

Men hodepine kommer sjelden fra hjernen og er bare i få tilfeller tegn på alvorlig. Hodepinen kommer ofte tidlig om morgenen, kombinert med kvalme og . De som hevder de kan kurere kronisk hodepine, er bare ute. Natt til i går våknet jeg kl 03og hadde en enorm hodepine.


Hva gjør du når du kjenner en hodepine komme snikende? Hvis du får en plutselig kraftig hodepine ledsaget av kvalme, kan det være . Hodepine som er forbundet med fyllesjuke er bare barnemat i forhold. Hvis dette i tillegg ledsages av kvalme og feber, kan det være tegn på . Har vært utrolig plaget med kvalme, hodepine, magesmerter, tretthet, slapphet, oppblåsthet, svimmelhet, et enormt sukkersug, og vært mye deprimert.


Ifølge det danske migreneforbundet kan hodepine også oppstå hos barn ned i. Enkelte opplever også kvalme, lyd- og lysskyhet, men disse plagene er ikke like . Det er mulig at kvalmen kommer av hodepinen, hvorfor du er kvalm er vanskelig å vite. Det er mange mulige grunner til hodepine, og også kvalme. Smerter i hodet og nakkeområdet er svært vanlig. Kvinner plages tre ganger så ofte som menn av alle de vanligste typene hodepine som .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg