onsdag 30. november 2016

Vorter i underlivet

Hos kvinner kan vortene opptre på alle områder i underlivet. Det er vanlig å finne de på den nederste delen av skjedeåpningen og på de indre kjønnsleppene. Kondylomer (kondylomer, kjønnsvorter, genitale vorter, veneriske vorter) er vorter som vanligvis overføres ved seksuell kontakt.

Noen av dem gir vorter for eksempel på fingre, mens andre gir vorter i underlivet. Noen av virusene gir ikke vorter, sier Marius Johansen, . Smittsomme mollusker stortrives på nybarbert hud. Kjønnsvorter er klumper eller små knuter som oppstår hos kvinner og menn i underlivet.

Kjønnsvorter kan dannes inne i skjeden, i anus, samt i penis. Kjønnsvorter, også kalt kondylomer, er vorter på huden i underlivet, og regnes som en seksuelt overførbar infeksjon. Vortene kommer av virus som kan smitte til . Spørsmål Hei jeg er en år gammel jente. Hva er disse små utvekstene jeg har fått i underlivet?


Hjem › Behandlingsområder for AllmennhetenBufretLignendeKjønnsvorter er en svært vanlig kjønnssykdom. Sykdommen gir vorter i underlivet, på penis, rundt skjedeåpningen og andre steder i underlivet. Viruset kalles humant papillomavirus, forkortet HPV.


Kondylomene er flate, spisse eller blomkållignende vorter.

De ses hyppigst på kjønnsorganene og rundt . Forrige sommer fikk min daværende kjæreste påvist at hun hadde vorter i underlivet. Senere den sommeren oppsøkte jeg lege, for jeg hadde not som lignet. Den ene var på ytre kjønnsleppe, de andre . Kjønnsvorter er spisse, stilkformede eller flate vorter som finnes i og rundt. Jeg har fått noen vorter i underlivet, er dette noe slags kjønnsykdom? Kjønnsvorter er en kjønnssykdom som følger med papillomaviruset.


Vortene kan være plagsomme fordi de er synlige og ofte kommer igjen. Vortene gir som oftest ikke symptomer, men kan i noen tilfeller gi kløe og smerte. Kløe i underlivet er ikke uvanlig og kan skape mye ubehag.


Hvis vortene er på fuktig hu det vil si på slimhinner i nærheten av skjeden eller. Kan forekomme rundt skjedeåpningen, inni skjeden og rundt endetarmsåpningen. Kjæresten min (mann) har noen spots i underlivet som han driver og pirker på hele tiden, og som av og til da blør (jeg tror ikke de klør).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg