torsdag 29. juni 2017

Tannverk visdomstann

VISDOMSTENNER: Når visdomstennene bryter frem opplever mange. VONDE VISDOMSTENNER: Plagsomme visdomstenner bør helst fjernes før. Det oppstår en slags lomme rundt tannen hvor bakteriene kan få .

Sitter nå med verk i en visdomstann (oppe) og sitter på venting hos 4tannleger. Har selv fått Ibux til å funke mot tannverk, men da med max dose. Regner med at visdomstanna er roten til alt vondt her da jeg har lest at det kan.


Her er de beste tips mot tannverk når ibux ikke lengre fungerer.

For liten plass til tennene grunnet visdomstenner. Eller er det sånn at det ikke gir seg før tannen er helt oppe? For den er jo langt fra oppe nå, om det er visdomstanna.


Karies (hull i tennene) er den vanligste årsaken til tannverk. For høy tannfylling; Visdomstann som har for liten plass til å komme frem; Tannfrembrudd . Jeg har en visdomstann som har brukt 15+ år på å vokse ut, og nå er den. Visdomstennene er de siste tennene som vokser i munnen av de som.


Tannverk kan skyldes flere ting enn bare hull i tennene. Var og fjernet en visdomstann på sist mandag (dager siden) og har gått men konstante smerter .

Det er ikke uvanlig at man kan få en betennelse i sin visdomstann. I tilfeller når visdomstannen ikke har kommet helt ut eller ligger litt galt . Akuttbehandling av tannverk kan være en midlertidig reparasjon av tannen,. Det er ikke bestandig man har god nok plass til visdomstennene, så av og til gir de . I går begynte jeg å få litt smerter ved den høyre visdomstannen min.


Trakk ei visdomstann forrige tirsdagtannlegen sydde sting og sa at han. En visdomstann er en del av det permanente tannsett som består av permanente. Det kan forekomme mild sårhet i området når tannen bryter gjennom . Legen sa at tannen bør trekkes grunnet betennelse.


Jeg har hatt betennelse i visdomstann, og det var ikke synlig betennelse på . Rød og ødematøs hevelse over tannen som bryter frem. Vanskelige erupsjonsforhold gir ofte perikoronitt i underkjeven. Så slo det meg at kanskje det er visdomstanna mi som gir meg hodevondt?


Jeg har fått opp av visdomstenner og hatt de noen år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg