tirsdag 28. juli 2015

Hard i magen gravid

Det er helt normalt å ha treg mage i graviditeten. Avføringen kommer sjeldnere enn ellers og er hard og knollete. Forstoppelse og treg mage er en vanlig plage hos gravide.

Treg mage og forstoppelse kan oppstå allerede tidlig under graviditeten. Hei Jeg har kronisk forstoppelse i tillegg så er jeg gravi så jeg vet hvordan det er med virkelig hard mage. Mange gravide opplever at de får forstoppelse i større eller mindre grad.


Du får avføring som er så hard at den fremkaller blødning fra endetarmen.

Dette er ett litt pinlig spørsmål, og er derfor litt flau for å ta det opp med legen min. Den siste uken har jeg vært veldig hard i . Har i lengre tid hatt nesten konstant hard mage utvendig,kjennes ut som om jeg ska sprekke. Har gått i dager nå med konstant hard mage(altså selve magen er steinhard- ikke noe problemer med avføringa.). Hard i magen - Graviditet, spedbarn og babytiden. Hard mage tidlig i svangerskapet - Graviditet.


Ble slik etter jordmor hadde kjent på livmora, men . Er gravid i uke 39+og sliter veldig med forstoppelse. Det er normalt for gravide å få treg mage og derfor også mer luft i tarmen fordi massen passerer saktere og gass da dannes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg