mandag 13. juli 2015

Ibux amming

Jeg har tatt noen ibux sammen med paracet når jeg har hatt vondt i hodet,men hun på apoteket sa jeg ikke skulle ta ibux når jeg ammet? Noen legemidler og medisiner kan brukes under amming, mens andre er usikre eller. I tillegg har jeg tatt paracet og to Ibux for smertene. Problemet nå er at jeg ammer, og jeg lurer derfor på hva jeg kan ta som er forenelig . Nå har jeg fått influensa med hodepine og feber. Menssmerter, Ibux og amming - Allmennmedisininnlegg10.


Som overskriften sier lurer jeg på om jeg kan ta Ibux når jeg ammer? Ibux skal man iallefall ikke ta når man er gravid. Ibux kapsler 400mg inneholder virkestoffet ibuprofen som har en smertestillende, febernedsettende og.


Det er lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Selv om tabletter som Ibux, som inneholder virkestoffet ibuprofen er reseptfritt,. For deg som ammer, er det greit å ta tabletter med ibuprofen. Mitt barn er dager gammelt og ammingen begynner å bli godt etablert, men på kve.


Men da jeg var på legevakten i dag sa legen der at jeg ikke kunne ta ibux når jeg ammet, kun paracet. Paracet virker jo dårlig men hvordan er det med ibux når en ammer? I Felleskatalogen står det følgende; Overgang i morsmelk: . Brufen Retar Burana, Ibuprofen, Ibumax, Ibumetin, Ibuprox, Ibux. Fagfolk gir deg gratis råd om medisinbruk ved graviditet og amming.


Brystbetennelse (mastitt) forekommer hos rundt av alle ammende kvinner og kan gi store problemer for ammingen. Vedrørende indikasjoner, bivirkninger, graviditet, amming, forsiktighetsregler, kontraindikasjoner og informasjon til pasient,. Tilgjengelig dokumentasjon viser at det å amme har klare positive fysiologiske og psykologiske effekter både hos moren og hos barnet. Ibux gel med mentol inneholder virkestoffet ibuprofen som har en smertestillende og.


Spør likevel legen før du bruker Ibux gel med mentol ved amming.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg