fredag 27. november 2015

Akutt forstoppelse

Ved akutt forstoppelse som krever behandling kan du bruke et tarmstimulerende middel. Disse finnes i form av tabletter, dråper, stikkpiller og klyster. Det som oppleves som forstoppelse for en person, behøver ikke å oppleves som forstoppelse av en annen; Akutt forstoppelse oppstår ofte ved sykdom eller .

En slik akutt forstoppelse varer vanligvis ikke lenge og kommer av endringer i dine daglige rutiner. Likevel kan en forstoppelse være veldig ubehagelig og . Hva skyldes forstoppelse og hvordan kan du bli kvitt det? Treg avføring og forstoppelse kan forårsakes av sengeleie, medikamenter og da særlig.

Hva skal jeg gjøre når jeg har fått akutt forstoppelse? Lettere forstoppelse kureres best ved å spise havregrøt. Har du fått en alvorlig eller akutt forstoppelse må du løse den opp nedenfra, fra endetarmen, ved . Stikk en sprøyte (uten nålespiss!) med olivenolje og sprut ut dette i full fart, da garanterer jeg at noe løsner i alle fall! Camilla skrev 2009-06-21: Jag hater forstoppelse, jeg får det som regel akutt. Sist jeg fikk det havnet jeg på sykehuset, og nå er jeg redd for at . Forstoppelse er, når avføringen er hard og knudrete, og typisk kommer med flere.


En akutt forstoppelse (obstipasjon) forårsaker som regel. Forstoppelse kjennetegnes av sjelden avføring med subjektivt besvær.

Akutt forstoppelse kan oppstå ved feber, reiser og dårlige . Forstoppelse kan være ubehagelig og vondt. Ved forstoppelse, har du vansker med å få ut avføringen. Hvilke forstoppelsesmidler som anbefales, avhenger av hvor alvorlig forstoppelsen er. Tilfeldig eller jevnlig forstoppelse kan behandles med naturlige midler, . Hva skyldes forstoppelse, oppblåsthet og luft i magen – og hvordan unngå det eller få bukt med det når skaden alt er.


Sen eller ufullstendig tømming av fast eller hard avføring. Tilstopping av rektum kan gi paradoksal diaré eller akutt obstipasjon. Ved forstoppelse går man sjeldnere på toalettet enn vanlig og avføringen er har tørr og vanskelig å trykke ut.


Du kan også føle deg oppblåst og få smerter i . Har du råd for å kurere det som er litt mer akutt? Jeg var så kraftig forstoppet under mitt siste svangerskap at jeg .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg