tirsdag 19. desember 2017

Sår i hodebunnen

Hodebunnen klør og det føles som om det er mange bitte små sår i den (?), av og til merker jeg at når jeg klør så skraper jeg av skorver. Problemer med sår i hodebunnen og fett hår, hvilken shampoo kan. BufretLignendeInformasjon om rsak, utredning og behandling av utslett i hodebunn.

Kløe i hodebunnen kan skyldes begynnende hudkreft. Noen som har dette problemet,og har noen råd å komme med? Jeg klør så sinssykt i bakhodet,ned mot nakken og har hatt skorper og sår der i . Håret utvikler seg fra hårrøttene i hodebunnen.

Oppstår det forstyrrelser eller sykdom i disse røttene, kan det påvirke hårets vekst og utvikling. For nå har jeg klart å få masse små sår i hodebunnen, som jeg selvsagt plukker på - også begynner det å blø. Kløe i hodebunnen er en vanlig plage og kan skyldes alt fra tørr og følsom hodebunn til psoriasis, flass, kontakteksem, seboreisk eksem og hodelus.


Jeg fortsatte å kamme og ble etterhvert veldig sår i hodebunnen. I januar fikk jeg en kraftig infeksjon med høy feber som varte i flere dager . Jeg tenkte at dett ikke var så farlig, så jeg gjorde ikke noe med det. Mange har flass og kløende rød hud med skorper i hodebunnen. Både ytre og indre faktorer kan påvirke hodebunnen vår.


En hodebunn i ubalanse kan være enten for tørr eller for fet.

Enda verre er det med den ubehagelige følelsen man får når store hudflak løsner fra hodebunnen og etterlater hodebunnen så sår at man ikke . En sunn hodebunn bidrar til å sikre et sunt hår. Men mange mennesker bekymre deg mer om styling håret og unnlater å ta vare på hodebunnen sin. Enhver kuttskade i hodebunnen kan gi en tilsynelatende kraftig blødning, noe som får en. Kompliserte sår innebærer skader på dypereliggende strukturer som . Jeg er en jente på år som i det siste har vært plaget med sår hodebunn og hårtap. For noen så kommer det uventet: Plutselig opplever man kløe i hodebunnen.


Som regel er dette helt ufarlig, og har en naturlig forklaring. SVAR: HeiDette høres veldig ut som eksem. Det kan være at du har reagert på et nytt hårprodukt, men eksemet kan også skyldes andre faktorer.


Jeg tror det ble utløst av at jeg brukte en shampo med sterk parfyme, så jeg har . Hei, kan man få hiv på noen måte hos frisøren hvis man har småsår i hodebunnen? Det viste seg at jeg hadde fått et sår i hodebunnen, forteller hun. I dagene som fulgte ble såret verre og verre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg