fredag 29. desember 2017

Hvor lenge varer halsbetennelse

Har hatt endel halsbetennelser og det trenger ikke nødvendigvis å være. Noen som har hatt virus-halsbetennelse her? BufretLignendeHalsbetennelse er en betennelse i mandlene i svelget.

Jeg synes du har gått med dine halssmerter altfor lenge, og du burde. Det er alltid viktig å få tatt en halsprøve når halsbetennelsen varer i mer . Er det noen flere som har hatt det slik som meg, og som kan si noe om hvor lenge dette kommer til å vare? Holder på å bli gal, og har veldig lyst på ordentlig mat .

Symptomene varer som regel i to-tre dager. En kraftig forkjølelse kan gi forstørrede og ømme lymfeknuter på hals. Kyssesyke er en spesiell form for halsbetennelse forårsaket av Epstein-Barr-viruset som gir lignende symptomer som halsbetennelse, men er kraftigere og varer . Legen fant ikke streptokokker men siden crp'en vare over 1og feber på så fikk jeg disse.


Synes først nå at jeg begynner å komme meg. Sår hals og halsbetennelse pleier ikke å vare mer enn til dager, så hvis har halsvondt lengre enn dette er den en. Jeg har fått halsbetennelse (streptokokker) og lurer på hvor lenge dette varer. Jeg skal til london om dager så jeg er bekymret.


En halskatar eller faryngitt er en mild form for halsbetennelse som i de aller fleste tilfeller er forårsaket av virus.

Det er en selvhelbredende infeksjon som ikke . Akutt halsbetennelse betegnes på fagspråket akutt tonsilitt. Det er en betennelse i de to ovalformede mandlene, tonsillene, som du finner på hver side baktil i . Forskjellige tilstander hvor svelget og halsen er irritert, kan gi vondt i halsen og svelgsmerter. Virusinfeksjoner varer som regel 3-dager.


Jeg feirer i dag to måneder med halsbetennelse cheers. Dersom man har en reell halsinfeksjon som varer i måneder kan det ligge noe mer . Gikk på pencillin for snart to uker siden pga lungebetennelse og ørebetennelse. Hadde vondt i halsen da også, men det gikk ikke. Halsbetennelse er svært smertefullt og kommer ofte med høy feber i tillegg.


Hvor lenge må jeg bruke antibioticaen, til jeg er helt bra, eller de. Siden du fikk Apocillin (antibiotika mot blant annet bakteriell halsbetennelse) . Jeg mistenker medisinene for å være delvis årsak til dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg