mandag 24. april 2017

Vondt i magen etter mat

Smerter som kommer og går; Smerter kan komme rett etter målti men ikke nødvendigvis; Sure oppstøt; Hard og løs mage, vekselsvis . Symptomer: Kramper i sentrum av magen som kommer i bølger. Smerten er plutselig og intens, spesielt etter at du har spist noe som inneholder fett .

Funksjonell dyspepsi er en tilstand karakterisert ved gjentatte episoder eller kroniske plager med ubehag fra øvre del av magen. Symptomene kommer typisk etter måltider eller i forbindelse med stress. Unngå mat som gir luftutvikling, og sterke krydder. Er det mange som får slike magesmerter etter maten?


Det er også vondt ulike plasser når jeg trykker på magen. Det er vanlig at personer med pankreasproblemer sier at de ikke tåler fet mat. Jeg er veldig plaget med mye vondt i magen, smertene sitter øvre del av mageregionen, og det blir alltid verre under og etter måltider. I flere mnd vært plaget av mye vondt i magen og diare.


Fant ikke noen tråd på dette, så jeg poster denne: I den siste uka har jeg blitt kvalm og fått vondt i magen hver gang jeg har spist mat. AnonymforuEller det kan selvsagt være noe helt annet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg