tirsdag 18. juli 2017

Feber måler

I praksis sier man at man har feber når man måler en temperatur på 38° C i. Målt i munnen regner man feber fra cirka 3grader, står det på . Feber hos små barn; Hvordan bør feberen måles?

Gode råd ved feber; Febernedsettende medisin; Når bør du kontakte lege? Det er lett å gjøre feil når du skal måle kroppstemperaturen. Feber er ikke en sykdom i seg selv, men et vanlig tegn på sykdom.


Feber defineres som temperatur over 38°C målt i endetarmen.

Barn har feber når temperaturen er over 38° (målt i endetarmen). Vet at det ikke anbefales å måle feber i munn, grunnet hygiene, men når du likevel trosser grensene, har du da feber over 3eller over 37? Mange barn og voksne kvier seg for å måle temperaturen i baken.


Nå har vi kjøpt et infrarødt til å måle på huden. Jeg syns det er så vanskelig å forholde seg til, for det kommer jo helt an på hvor man måler. Vi har testet termometere til å måle feber hos barn.


Febersesongen er her for fullt, og det er lurt å ha et termometer for hånd som måler temperaturen til minstemann både korrekt og hurtig. Gå til Måling av temperatur - Denne temperaturen ligger vanligvis i gjennomsnitt på 3°C og varier gjennom dagen slik at laveste temperatur måles . Fagstoff: Det finnes ulike måter å måle kroppstemperaturen på.

Feber er en tilstand der barnet har en kroppstemperatur på grader eller mer. For det første har jeg naturlige kalde hender og for det andre tar jeg alltid feil. Jeg mistenker veldig høy feber, for jeg svetter. I dag kjøpte jeg ny febermåler, en som måler i øret. Vi måler i stumpen da det viser mest nøyaktig temperatur:) Bruker.


Venninna mi hadde et øretermometer som alltid viste feil. Når man måler tempen under armen, skal man da plusse på noe for å få. I praksis sier man at man har feber når man måler en temperatur på . Sara nekter plent å måle feberen i rompa, og siden jeg ikke vil gjennomføre dette for en hver pris når hun tross alt er år, måler vi under .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg