onsdag 13. mai 2015

Dårlig ånde hund

Dårlig ånde er et vanlig problem hos hunder. Noen hunder har litt dårligere ånde uten at det behøver å bety at det er sykdomsrelatert, men iblant er lukten sterk . Den vanligste årsaken til dårlig ånde hos hunder er tannråte.

Sjekk hundens munn eller få dyrlegen til jevnlig å sjekke etter plakk og dårlige tenner. Ja da kan dette munnvannet kanskje hjelpe. Hunden min har fått veldig dårlig ånde, hva kan dette skyldes? Svar: Dårlig ånde hos hunder skyldes i de aller fleste tilfeller problemer med tannhelsen. Lukten kan skyldes dårlige tannhelse, men dårlig ånde kan også være . Hunden min har veldig dårlig ånde, hun liker ikke dentastix, noe annet jeg kan gjøre?


Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for at hun skal lukte litt bedre? Pusser tenna, men det stinker like fort igjen. Vi jobber for å spre oppdatert fagkunnskap om hunder, hunderaser og hundetrening og stimulere til et aktivt hundehold. Når jeg bader Chihuahuaen min: Skal jeg bruke hunde shampoo?


Jeg merket mye bedre ånde på hundene mine da jeg startet med råforing. Det er helt normalt at hunder har dårlig ånde, men det skal jo ikke .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg