torsdag 21. mai 2015

Muskelsmerter i ryggen

I det jeg bøyer meg ne er det som om korsryggen stivner til en isblokk. Jeg prøver å bevege meg, men korsryggen er gjenfrosset. Smerter i øvre del av ryggen mellom skulderbladene rammer svært mange av oss.

Det er ikke så rart når vi tenker på alt kontorarbeid som utføres i. Med lave ryggsmerter menes ryggsmerter i nedre del av ryggen (korsryggen), og hvor det ikke. VONDT: Muskelsmerter i skuldre, nakke eller rygg kan være veldig plagsomt. Smerter i øvre del av ryggen, mellom skulderbladene, rammer svært mange av oss.

Disse smertene er i de fleste tilfeller et resultat av leddlåsning i ryggvirvlene . Autoimmune sykdommer kjennetegnes av at kroppens immunforsvar feilaktig angriper friske celler og vev og det oppstår en betennelse som kan gi smerter. De er ganske like de smertene jeg har i ryggen, spesielt mellom skulderbladene men også helt . Enkelte ganger forverres tilstanden fra lokale smerter til isjias som gir smerter. Har du akutt vondt i ryggen er det viktigst å holde deg mest mulig i bevegelse. Smerter i ryggen, i korsrygg og mellom skulderbladene er vanligste symptom.


Ryggsmerten ved Bekhterevs sykdom er verst når pasienten er i . Musklene kan ”knyte seg” og det føles som om de står i krampe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg