tirsdag 12. mai 2015

Rubella vaksine

Rubellavaksine i form av MMR-vaksine inngår i barnevaksinasjonsprogrammet. I Norge var rubella hovedsakelig en barnesykdom som før introduksjon av vaksinasjon opptrådte i epidemier hvert 4-år. Vaksine mot meslinger, kusma og røde hunder er kjent under navnet.


Measles (meslinger), Mumps (kusma) og Rubella (røde hunder). Det anbefales at mødre som under svangerskapet er påvist å mangle antistoff mot røde hunder (rubella), tilbys en dose rubellavaksine i form av MMR-vaksine . Ang rubella-vaksine skrevet i Jordmor svarte: Fikk vaksine som liten, men i følge blodprøvene mine er jeg ikke immun mot rubella. Røde hunder (Rubella) er en barnesykdom med utslett som forårsakes av.

MMR-vaksinen som gir beskyttelse mot røde hunder gis som en del av . MMR står for meslinger (measles), kusma (mumps) og røde hunder (rubella). MMR-vaksinen beskytter barnet mot disse sykdommene. Hei jeg fikk melding fra IVF enheten om at jeg måtte ta en rubella vaksine før oppstart av forsøk.


At vi etter vaksinen måtte ha beskyttet samleie i . De fleste, men ikke alle kvinner i Norge er vaksinert mot røde hunder. Røde hunder (rubella) er en barnesykdom med utslett og feber. Vaksine mot røde hunder tilbys i barnevaksinasjonsprogrammet og denne beskyttelsen varer . Røde hunder-vaksine, rubella-vaksine, framstilt av levende, svekkede røde hunder-virus.

Vaksinen inngår sammen med vaksine mot meslinger . Jeg kjenner svært lite til Rubella dessverre. Siden jeg er et liste menneske, ville jeg satt opp for og imot å ta vaksinen. Vaksine mot røde hunder (rubella) forebygger kongenitt rubella. MMR-vaksinen gis vanligvis første gang ved mnd.


Vaksinen mot meslinger, kusma og røde hunder kalles MMR-vaksine. Jeg tok vaksinen i klasse men nå når jeg var på svangerskapskontroll hos legen og tok blodprøver fant de ikke antistoffer mot Rubella. Anbefaling om vaksinasjon etter svangerskapet gjelder beskyttelse mot rubella for senere svangerskap. Det er ikke behov for ny testing etter gjennomført . Hei Siri :) Jeg er uker på vei i morgen. Om tirsdagen hadde jeg min første time hos jordmor.


Her er noen trinn for å identifisere bivirkninger av rubella vaksinen en. Gravide som ikke er vaksinert mot sykdommen eller hvor blodprøve tatt under svangerskapet viser at de ikke er immune mot røde hunder bør . Rubella er en sykdom, forårsaket av et virus. Dette viruset kan forårsake utslett, mild feber, eller leddgikt (revmatoid eller Artrose).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg