torsdag 11. februar 2016

Munnskold smittsomt

After, ofte kalt munnskol er små, gråhvite sår i munnen. Du kan få flere av gangen, og de sitter ofte på innsiden av kinn, leppe og tunge. Har av og til små gule blemmer i munnhulen (heter visst after så vidt jeg har skjønt) Er dette smittsomt ved kyssing, og kan det overføres til .

Har du munnskold eller after som du vil bli kvitt? Har ikke hatt sånne sår før nå i sommer, og har funnet . Sår og blemmer i munnen er normalt forbigående og skyldes vanligvis after (munnskold) eller trøske (soppinfeksjon). After går normalt over av seg selv, mens .

Det starter gjerne med en stikkende svie på leppen. Så utvikler det seg til blemmer og væskefulle sår. Det er det merkelige herpesviruset som er årsaken. Det er ikke det samme som herpes, men det smitter, dessverre. Får så ofte sånne smertefulle sår i munn!


AnonymforuDet er smertefullt i over en uke hver gang og jeg får det hver uke. BLEMMER: Rundt prosent av oss får munnskol som varer i 10-14. Jeg er svært plaget med munnskol og har vært det så lenge jeg kan.


Redd for at det skulle være noe smittsomt, tok vi den telefon til legen og.

After (munnskold) er en av de vanligste årsakene til sår i munnen, . BLEMMER : Rundt prosent av oss fr munnskol som varer i 10-14. Munn og tann Munnskold er plagsomt med smertefulle rde sr. Jeg har slitt med sr i munnen (munnskold) siden jeg var 5-r. Munnskold eller after - Et kjerringrd Har du munnskold eller after som du vil bli . After-sår er ikke smittsomme, med de blir ofte feilaktig tatt for å være forkjølelsessår, som er forårsaket av et smittsomt herpesvirus. Munnskold (after) er sår i munnslimhinnen.


De begynner som en rød flekk som etter hvert blir gulaktig med rød kant. Nærmere av befolkningen får slike sår . Munnskold er heldigvis ikke smittsomt - men det er arvelig. Og er har visst ettersom jeg har fått forklart, noe med en slags svikt i imunforsvaret . Behandling med medisiner erstatter ikke andre tiltak for å hindre at man smitter andre. Du bør bruke kondom og praktisere sikker sex, og du bør informere .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg