torsdag 25. februar 2016

Svangerskap uke 9

Fra uker og dager til uker og dager av svangerskapet. Uke 9: Fosteret er nå på størrelse med et jordbær. Det kan bøye knær og albuer, og fingre og tær synes.

Under svangerskapet fører de høye østrogenmengdene til at livmoren vokser, at mors. Tenkte rett og slett at jeg skulle begynne. Gravid uke : Egg og sædceller dannes hos babyen.

Jeg er nå nesten uker på vei med mitt tredje barn, og jeg er så forferdelig trett! Du kan dessverre gå en tøff uke i møte, med kvalme og humørsvingninger for full. Gravid og lurer på hva som skjer uke for uke i første trimester?


Du er nå i svangerskapsuke fosteret er uker gammelt. Hormonene løper løpsk, og det kan du merke på ting som skjer i kroppen. Vær ekstra nøye med å pusse tennene, ettersom det er lettere å få hull . Brystene vokser mest de første månedene; midt i svangerskapet er de ikke . Hei, Jeg er gravid i uke + I går spiste jeg suppe, og rett etter at jeg hadde spist ferdig så kjente jeg et tydelig dunk i magen. Er altså i uke nå, og føler at de fleste symptomene jeg har hatt så langt i svangerskapet (kvalme, mensmurringer, ømme bryster, svimmelhet) . Så siden uke har jeg vært meg selv igjen, og det har vært helt skjønt.


Et svangerskap er inndelt i tre tidfaser: Første, andre og tredje trimester. Uke 9: Knøttet beveger seg nå, men du kan ikke merke det på en god . Puls mellom 1og 1regnes som normalt for fosteret i . Kan gi småblødninger i begynnelsen av svangerskapet. Vi kan allerede tidlig i svangerskapet bruke ultralyd for å bekrefte graviditet.


Uker Denne uken vokser hjernen raskt og de to hjernehalvdelene blir . Som regel er det tidlig i svangerskapet, ikke svære mengder blo ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg