torsdag 5. april 2018

Betakaroten gravid

Dette har jeg gjort, i tillegg har jeg tatt eye-q(tran) og betakaroten. Jeg vet ikke, men har lest at a-vitaminer i store mengder ikke er bra. Har selv betakaroten hjemme men har ikke våkt og tatt dem.

Kan man bruke betakaroten når man er gravid? Har hørt at betakaroten kan hjelpe, men kan det være skadelig for barnet? Betakaroten inneholder vitamin A, noe gravide ikke skal ha mer av enn 8mikrogram pr dag, så om de pillene har det bør du ikke ta dem.


Den typen fra life og lignende kostholdsbutikker osv.

Betakaroten i svangerskapet - Graviditet, spedbarn og. Betakaroten og amming - Graviditet, spedbarn og. Noen som vet om en kan ta betakaroten nå i svangerskapet? Kan jeg ta Betakaroten når jeg er gravid? BufretLignendeGravide bør være oppmerksomme på at de verken skal ha for mye eller for lite av.


Betakaroten er en viktig antioksidant som kan redusere celleskader og tidlig aldring. OBS: Gravide bør ikke ta mer enn kapsel daglig. Jeg bruker å starte å ta Betakaroten kapsler på vårparten, men nå vet jeg ikke om jeg kan det pga graviditeten?


Jeg prøver å bli gravid i disse dager og nå som vår og sommer snart står for dør lurer jeg på om det er skadelig for en gravid å ta betakaroten?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg