fredag 13. april 2018

Vondt i magen tips

Det kan være mange årsaker til vondt i magen. Fra luftsmerter og overspising til bekymringer, nervøsitet og til mer seriøse plager. I antikken ble pepper blant annet brukt til medisin mot magesmerter.

Vondt i magen kan ha mange årsaker og kan være symptomer på noe mer alvorlig. Vondt i magen kan skyldes helt ufarlige ting som at barnet har spist for lite eller for mye. Ved forstoppelse hos barn er det en rekke gode tips man kan forsøke.


De fleste har mage- tarmproblemer fra tid til annen, for eksempel luftplager, treg mage, diaré eller halsbrann.

Her er deres ni gode tips mot vanlige plager:. Magesår oppstår når slimhinnen i magen skades, og antibiotika er den vanlige kuren. SMERTER: Vondt i magen er noe vi alle kan oppleve fra tid til. Dette kan være grunnen til at du ofte får vondt i magen. Hei, hvis du ikke tåler melkeprodukter, kan du ta . Vondt i magen er en av de vanligste klagene for et førskolebarn, men ifølge lege Hanne May Helvig Hetland går det som regel over av seg selv.


OT-baren: Har veldig ondt i magen og jeg vil gjerne bli kvitt det. Har egentlig aldri vondt i magen, men når jeg har, tar jeg meg . Med vondt i magen mener de fleste egentlig smerter som har med tarmsystemet å gjøre.

Tarmene har ikke smertesans slik som huden vår har, . Når du har vondt i magen, sendes denne beskjeden til hjernen. Men visste du at slike beskjeder også kan sendes motsatt vei? Det er helt normalt at babyer har vondt i magen, men det finnes ulike årsaker til mageknip.


Det kan være babyen har kolikk, men om du ammer, . Gutten min ligger så godt sånn når han har vondt i magen. Jeg trenger et tips om hvordan jeg kan bli kvitt mage knipe når jeg ligger og skal prøve. Hei jeg er en gutt på år og når jeg får vondt i magen svir det veldig. Du kjenner sikkert igjen følelsen av å ha vondt i magen og føle deg oppblåst etter å ha spist for mye. Spiser man store porsjoner kan det nemlig . Her får du noen tips til hva du kan gjøre om barnet ditt har kolikk eller av andre årsaker.


Babymassasje kan også være deilig for barna som har vondt i magen. Du har det bedre når magen din fungerer, og magen din fungerer når du har det. Vi kan alle ha vondt i magen, men når trenger man egentlig å ringe legen? Da stopper de fleste babyer å skrike med mindre det er noe som plager dem, som vondt i magen, sult osv. Det samme gjelder hvis babyen er sutrete, har . Vis du For har problemer så ta kontakt legen og få tips og få tabletter.


Så - har noen gode råd mot kvalme, magesmerter, løs mage på lur?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg