mandag 14. desember 2015

Klumper i brystet amming

Det skal ikke gå mer enn timer mellom ammingene på dagen, og du må også. Alle kuler i brystet som ikke forandrer seg i det hele tatt i størrelse etter et døgn . Ved kuler i brystet- amme ofte og massér brystene forsiktig der du finner .

Uavhengig om det gjelder tilstoppede melkeganger eller brystbetennelse, er det å tømme brystet helt nødvendig. Skjønt, helt tomt blir det jo aldri, siden det . Jeg fullammer med at jeg ammer, og pumper noen måltider pga såre brystvorter. Tingen er at jeg i det ene brystet har fått en hard kul som er . Klump i brystet som ikke går vekk - Amming og flaske - Forum. Forum › Baby og småbarn › Amming og flaskeBufretLignende26.


Klump i brystet som ikke går vekk skrevet i Amming og flaske: Nå har jeg bare ammet i snart 2uker - så har jo lest at det er normalt med klumper . Jeg har oppdaget en liten kul i brystet mitt. Det finnes mange forskjellige årsaker til at det oppstår kuler i brystet. Melkeretensjon: oppstår blant kvinner som ammer eller som nettopp . Kjenner man harde klumper i brystet er noen av melkegangene blitt tilstoppet og vevet rundt blir.


Undersøk brystet under amming for klumper og ømme partier. Det er vanlig at ammende kjenner kuler i brystet og dette kan vare også noe tid etter at ammingen er ferdig.

I forbindelse med svangerskap og amming skjer det så mye med brystene at det ikke er den aller beste tiden å lete etter kuler, -man finner alltid . Fikk for uker siden en kul i høyre bryst som bare vokste og vokste. Sa jeg måtte passe på å få tømt brystet godt ved amming.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg