fredag 11. desember 2015

Røde hunder gravid

Særlig risiko for gravide; Hva skjer hvis en gravid får røde hunder? I Norge er det tilbudt vaksine mot røde hunder til alle barn gjennom . Rubella (røde hunder) en vanligvis mild virussykdom som forårsakes av rubellaviruset.

Hos gravide kan rubella medføre abort og alvorlige . Legen vil undersøke deg og ta blodprøver for å avgjøre med sikkerhet om det er røde hunder du har fått. Røde hunder (rubella) er en barnesykdom med utslett og feber. Sykdommen har vanligvis et mildt forløp, men kan føre til alvorlig fosterskade hvis gravide .

Det farlige ved røde hunder er hvis en gravid kvinne som ikke har hatt sykdommen, blir smittet. Tidligere var røde hunder hos gravide bla. Er du rubella positiv betyr det at du har antistoffer mot røde hunder og ikke kan få det.


I august 0før jeg begynte å prøve å bli gravi ringte jeg helsesøster der jeg vokste opp for å vite om jeg blitt vaksinert mot røde hunder som . Gravid og røde hunder -hjelp - Anonymforum - Forum - Klikk. Røde hunder vaksinasjon før graviditet - Babyverden. I forrige graviditet fikk jeg vite at jeg hadde få antistoffer mot Røde hunder, men måtte vente til etter graviditeten før jeg kunne vaksinere . Gå til Gravide - Hvis moren får røde hunder mens hun er gravid - spesielt hvis det inntreffer når embryoets øyer, ører, hjertet og sentral nervesystemet . Alle gravide blir spurt og testet for Røde hunder, eller Rubella som det også heter.

Dette fordi det er en virussykdom som kan skade babyen ganske kraftig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg