torsdag 18. august 2016

Steril klamydia

Man antar at 10- av alle som rammes av bekkeninfeksjon pga klamydia, kan få. Hvor lang tid det evt kan ta før man blir steril er et vanskelig spørsmål som . For noen måneder sisden fikk jeg vite at jeg hadde klamydia.

Jeg er nå vedig redd for at jeg har blitt steril. Gutter kan få betennelse i bitestikkelen, som både kan gi smerter og sterilitet. Klamydia er den viktigste årsaken til sterilitet hos både gutter og . Noen som har hatt klamydia, men likevel har klart å bli gravid.

BufretLignendeKlamydia er den hyppigste seksuelt overførbare sykdommen i Norge. Ubehandlet klamydia kan føre til sterilitet, spesielt hos kvinner. Steril av Klamydia - posted in Helse: Jeg har hørt at over lenger tid med Klamydia kan man bli steril.


AlphaGalileo melder om en svensk undersøkelse om menn, klamydia og fruktbarhet. De fant lavere fruktbarhet hos par hvor mannen . Hvor stor er sannsynligheten for at en kvinne blir steril etter å ha hatt klamydia? Avhenger dette av hvor lenge man går med sykdommen . Man regner med at mellom 4og 6kvinner blir sterile årlig i Norge p. Langvarige uklare underlivssmerter kan forekomme .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg