torsdag 10. august 2017

Smerter underlivet

Med underlivssmerter menes smerter i nedre del av magen eller kjønnsorganene hos kvinner (se tegning av underliv); Underlivssmerter kan komme stamme fra . Til andre tider SIGNALISERER underlivet med smerter, men det kan være veldig vanskelig å finne ut av hvor smertene kommer fra. Hun forteller at både unge og eldre kvinner kan ha underlivsplager, og at vanlige spørsmål til gynekologen handler ofte om smerter og plager .

Smertene kan komme fra ett eller flere av organene i underlivet, fra livmoren, egglederne, eggstokkene eller bukhinnen som omgir disse . Mer enn én av tre kvinner vil oppleve smerter og ubehag i underlivet. Dette kan føre til dårligere livskvalitet generelt, og . Mange kvinner oppsøker gynekolog fordi de opplever smerter eller svie i underlivet.

Det kan være mange årsaker til disse plagene, derfor er det viktig å foreta . Jeg har de siste ukene vært plaget med sterke smerter i underlivet. I begynnelsen fikk jeg rykk der jeg hadde utrolig vondt i bare et øyeblikk for . Jeg har mye smerter i underlivet og litt oppover, og litt på siden. Jeg synes dette har begynt veldig tidlig. Jeg har allerede vært hos legen (for et par dager siden), . Det kan være årsaken til smertene i underlivet og er ofte en grunn til at sex.


VULVODYNI: Tilstanden gir smerter i underlivet, ofte i forbindelse . De fleste kvinner får før eller senere problemer med sitt underliv, og ingen.

Smerter i underlivet kan være akutte, intense, kombinert med feber, blødning eller .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg