fredag 29. september 2017

Tørr skjede

Når skjeden ikke er tilstrekkelig fuktig og smurt, kan den føles tørr og irritert. Denne tilstanden, tørrhet i skjeden, kan medføre at daglige aktiviteter blir . Tørr skjede er et vanlig problem hos kvinner etter overgangsalderen og skyldes nedsatt produksjon av kjønnshormonet østrogen. Tørre slimhinner i og rundt skjeden kan lett bli såre.


Tørre slimhinner klør og svir og er også gjerne mindre motstandsdyktige mot . Omtrent halvparten av 60-årige kvinner plages med tørr skjede. Tynn og tørr slimhinne blir lett sår og er mindre elastisk.

Tørrhet i underlivet opptrer vanligvis i forbindelse med overgangsalderen, men kan forekomme i alle aldre. Lær mer om hvordan du skal behandle tørr skjede! Jeg har til daglig vanlig fuktighet i skjeden men når jeg skal ha sex er det knusk tørt. Jeg har ingen kjønnsykdommer eller lignende, eller hatt. Tørrhet i skjeden kan medføre smerter ved samleie og samtidig dempe sexlysten hos mange kvinner.


Med overgangsalder kommer forandringer i skjeden og urinveiene hos mange kvinner. Fire-fem år etter siste menstruasjon blir gjerne symptomene fra . Jeg er en seksulelt aktiv kvinne, og ser meg fornøyd på det området! Heldigvis) Men i det siste har jeg vært tørr i skjeden, selvom jeg har vært .

Tørr i skjeden - Graviditet, spedbarn og babytideninnlegg7. Tørr under samleie - Seksualitetinnlegg11. Det gir følelsen av å ha en stram og trang skjede ved penetrering,. At man er tørr og sår i skjeden er en vanlig tilstand som kvinner i alle .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg