mandag 18. september 2017

Hvit blemme i munnen

BLEMME I MUNNEN: Mange opplever å få gulhvite blemmer i munnen i løpet av livet. Fortsatt strides de lærde om hvordan de oppstår. After rammer opptil av befolkningen fra tid til annen.

Nycodent Aloclair Gel mlSår og blemmer i munnen - Tannlegehusettannlegehuset. Etter hvert tar det form som et hvitt eller gulaktig sår med en rød irritert sone rundt. Jeg er veldig pladet av blemmer i munnen som er hvite.


Og nå disse betente blemmene kommer får jeg gjerne betennelse et annet sted også som i armen.

Virusinfeksjoner som gir blemmer og sår i munnen og dette er en vanlig tilstand. Flere virus kan forårsake blemmer i munnen, men Herpes simplex virus (HSV) . Jeg har fått to hvite sår på leppene, såkalte blemmer. Jeg har prøvd med ufortynnet vademecum samt en annen greie som min apotek-venninne anbefalte.


After er gulhvite blemmer eller sår som oppstår i munnen. De er skarpt avgrenset, dekket av en hvit-gul hinne og omgitt av en hissig rød sone. Slimhinnen i munnen er svært årerik, med mange blodkar.


Hvit forandringer på tunge: Soppinfeksjon. After, ofte kalt munnskol er små, gråhvite sår i munnen.

Du kan få flere av gangen, og de sitter ofte på innsiden av kinn, leppe og tunge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg