torsdag 30. juni 2016

Bihulebetennelse uten tett nese

Hun mente dette var bihulebetennelse, selv om jeg ikke hadde noen forkjølelse eller var tett i nesen og hadde heller ikke hatt dette i forkant. Gjør spesielt vondt når jeg bøyer meg fremover, . Hvis nesen kjennes tett, kan det misoppfattes som forkjølelse.

Bihulebetennelse går oftest over uten behandling. Er ikke hverken forkjølet eller spesielt tett i nesen. Jeg bruker nasonex (+ allergitabletter) og uten den så blir bihulene tette med en gang.


BIHULEBETENNELSE: Tett nese og ansiktssmerter kan være tegn på.

Storfjell-Olven at bihulebetennelsen kan gå over av seg selv, uten . Det kjennes som jeg er litt øm i nakken og bakre hals og er tett i nesen samtidig. Kan man ha tette bihuler, eller bihulebetennelse, uten å være tett i nesen? Bihulebetennelse er en ubehagelig tilstan men den krever ikke alltid behandling av lege.


Allergi eller høyfeber gir ofte rennende, klar væske fra nesen. Smertestillende medisin som fås kjøpt uten resept kan dempe smertene. Hvis du er forkjølet eller er tett i nesen, bør du bruke slimhinneavsvellende nesespray. Mange blir spontant friske av bihulebetennelse uten behandling.


Men går du lenge med tett nese, nese som renner eller smerter i eller rundt nesen, bør.

Bihulebetennelsen kommer av at bakterier er kommet inn i bihulene fra. Andre har i løpet av sin barndom eller i voksen alder fått skadet nesen uten at . Jeg har dykket to ganger og har vært nede på fem–seks meter uten å. Du er for eksempel mer utsatt for bihulebetennelser dersom nesen din .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg