fredag 17. juni 2016

Klamydia i halsen

Klamydia er blant kjønnssykdommene som kan smitte til halsen ved oralsex. Klamydia er den vanligste seksuelt overførbare sykdommen, og de fleste som. Hvordan får man testet seg for klamydia i halsen? Når jeg blir testet for klamydia av min lege skraper han ut en celleprøve fra livmoren, og han . Hvor raskt kan man få symptomer dersom man har fått klamydia i halsregionen? Spørsmålene som jeg selvsagt glemte å stille legen er:- Jeg har hatt veldig sår hals de siste ukene.


Kan det være at jeg har klamydia i halsen og ikke skjeden?

Klamydia er en seksuelt overførbar sykdom som rammer mer enn millioner mennesker i året i USA. Normalt påvirker både mannlige og kvinnelige . Klamydia i munnen og halsen er en sjelden tilstand hvor bakterien chlamydia trachomatis infiserer halsen. Har du oralsex, kan du godt blive smittet med klamydia i halsen. Det giver ondt i halsen, men du kan ikke smitte andre – heller ikke selv om du giver oralsex eller . Ettersom klamydia smitter gjennom væske, vil det også kunne smitte.


Man har også sett at klamydia smitter ved munnsex og analsex, som gir symptomer fra hals og endetarm, men dette er mindre vanlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg