torsdag 23. juni 2016

Tørr i halsen

Har du også noen ganger lider av den ekle, tørr følelse i halsen, og ønsker å stadig svelge eller skrape halsen? Tørr hals, ofte kjent som en sår hals (faryngitt) er preget av en grov, tørr og noen ganger en følelse av smerte rundt og svelg, maten verre når du snakker eller . De vanligste årsakene til tørr hals og munn er som regel relatert til livsstil atferd eller er et resultat av en bivirkning fra reseptbelagte medisiner eller medisinske .

Føler du deg derimot ofte eller konstant tørr i munnen, er det viktig å finne. Det er en følelse av å være veldig tørr helt øverst i svelget. Dette har pågått mer eller mindre konstant i snart ett . Jeg har gått de siste mnd med kronisk tørr hals, legen sier at jeg er rød når han kikker nedi der; Jeg er også utmattet og sliten.

Jeg blir alltid veldig tørr i munnen på kvelden. Hvis jeg slutter med snus går den ubehageligheten med halsen bort da? Har vært hos legen å de sier at de ser at det er tørt der bare.


Noen var tørre i munnen, andre mer nedover i halsen. Alle ble lett hese, og flere som tidligere hadde vært med i sangkor, . Begynner å bli bra av halsbetennelse (håper jeg, kjennes bedre iallfall), men jeg er så tørr i halsen at det svir. En sår hals er ofte det første tegnet på forkjølelse.


Ved siden av forkjølelse kan sår hals komme av allergier, tørr luft og forurensning. Sår og tørr hals er ikke særlig behagelig.

Ofte kan det være kløe i halsen i tillegg. Les om dette kjerringrådet og bli kvitt plagene en gang for alle. En vedvarende skrapete, er tørr i halsen elendig.


Det kan bli etterfulgt av en sår hals, hvis du blir syk med noe som en forkjølelse eller influensa virus. Sår hals, tørr hals og kløe i halsen er alle lidelser som lett kan kureres. Ofte kommer dette i forbindelse med forkjølelse. Jeg våkner hver dag med ganske tørr hals om morgenen, men det forekommer noen ganger på dagen også. Etter jeg sluttet med å spise snop, is og lignende så har jeg begynt å være veldig tørr i halsen om nettene.


Svelgkreft betyr i denne sammenheng kreft i den delen av halsen som er rett innenfor munnen (orofaryngeal kreft). Dette kan være midt på natta eller tidlig på morgenen. Symptomene her er tørrhet i halsen og følelsen av at man har halsbetennelse. Dersom man har dårlig immunforsvar kan den trolig gå lenger .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg