fredag 23. september 2016

Sår i halsen

NO: Å gå med sår hals er utrolig irriterende, og noen ganger går det så lang tid at det føles som om det overhodet ikke kommer til å gå over. En sår hals er ofte det første tegnet på en forkjølelse, og ingenting er så kjedelig som å bli sengeliggende med rennende nese og et hode fullt . Jeg er en jente på år som siden begynnelsen av august har hatt en sår og stikkende fölelse i halsen ved innpust og når jeg svelger.

Sår og vond hals er smertefullt og er ofte et av de første tegnene på forkjølelse, influensa eller halsinfeksjoner. I de fleste tilfeller skyldes det virusinfeksjon og . Trenger du kjerringrå tips og hjelp om sår hals, hoste samt sår hals, forkjølelse, vond hals, stemmeløshet, hovne mandler eller vondt i . Eventuelt hodepine og varierende grad av påvirket allmenntilstand.

Initial slapphet, hodepine og feber, senere halssmerter og foetor ex ore. Sliter med at jenta mi blir sår i valkene rundt halsen. Er påpasselig med å vaske grundig hver dag.


Sår hals skyldes som regel en virusinfeksjon i øvre luftveier. Hvis symptomene ellers ikke ligner forkjølelse, bør man kontakte lege for . Sår hals kan være det første tegnet på en forkjølelse, og tilstanden vil vanligvis gå over på noen få dager (3-dagers halsesyke).

Karakteristisk for sykdommen er en von sår hals og smerter når man svelger. Når sykdommen skyldes bakterier kan den behandles med antibiotika hvis . SÅR HALS: Mange plages av sår hals om vintren. Heldigvis finnes det en rekke tiltak du kan gjøre for å forebygge plagen. På kveldene når jeg er totalt utslitt, føles som hele kroppen er laget av bly, kroppen blir nummen og det blir vanskelig å puste, så får jeg sååå . Sår hals kan også skyldes halsbetennelse (tonsillitt) der mandlene i bakre del av halsen blir betente med bakterier eller virus.


For ca to år siden begynte jeg å kjenne at halsen var sår hele tiden, da jeg spurte legen og han ikke fant noe sa han bare ” noen ganger har . Her er fire tips for å lindre eller bli kvitt vondt i halsen. Stakkars deg, det er så vondt med skikkelig sår hals. Et triks er å lage en saltvannsblanding, ca.


Veit det står side opp og side ned på nettet om hva man kan drikke osv. Problemet mitt er at den er så sår at jeg får . Sår hals kan ofte behandles symptomatisk uten antibiotika, og som regel trenger du ikke oppsøke lege.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg