mandag 12. september 2016

Surkling i lungene

På sidene nedenfor kan du lese råd om tilstander og sykdommer i lungene og luftveiene. Du vil finne informasjon om vanlige symptomer og . Ved utpust surkling og ved innpust piping.

På slutten av hver utpust knitrer det i halsen (eller lungene). Jeg har ingen trang pust eller surkling i brystet. I 3-år har jeg - helst i forbindelse med vanlig forkjølelse fått en tildels voldsom surkling og piping i lungene, særlig om natten.


Hoste og surkling i brystet - Åpent foruminnlegg9.

Surkling (murring) i lungene - Allmennmedisininnlegg18. Jeg får på en måte ikke hostet opp alt som er i lungene uansett hvor mye jeg prøver. Så det surkler litt i lungene når jeg trekker pusten.


Legen vil lytte over lungene og forsøke å høre etter surklelyder som tegn på at det er puss (verk) i lungeblærene. Se opp for symptomer som piping eller surkling i brystet, tung pust, . Lungene og de tilstøtende lymfekjertler er de organer hvor man oftest finner. Dette kan føre til tungpustethet, hovne bein, piping og surkling i brystet og hoste. Jeg eg plaget med smerter og stikking i . Dette kan være tegn på at betennelsen har spredt seg til den hinnen som omgir lungene; Spesielt eldre er tilbøyelige til å bli forvirret og urolige; Det kan .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg