onsdag 10. januar 2018

Gravid og influensa

Vanlige spørsmål om influensa og influensavaksinasjon. Hvor farlig er det å få influensa når man er gravid? De aller fleste gravide som får influensa blir friske uten komplikasjoner og uten at fosteret blir skadet.

Gravide har likevel en noe økt risiko for komplikasjoner av . Er gravid i uke 1 og ligger rett ut med influensasymptomer. Gi meg gode argumenter for å ta influensavaksine som gravid. Har fått skikkelig influensa og diare er gravid i uke 15.

Gravi bekymret for influensa - Lommelegen. Jeg er bekymret for om jeg holder på å få influensa. Har et vanskelig svangerskap med hyperemesis. Influensa-epidemier forekommer med jevne mellomrom. Ved de senere epidemiene (etter 1957) er det ikke påvist noen økt dødelighet hos gravide som blir . Vi forstår nå at alvorlig influensa ved graviditet er en overreaksjon hos immunforsvaret snarere enn et tilfelle av svekket immunforsvar, sier Catherine Blish, én av . Både forkjølelse med bihulebetennelse og kraftig influensa noen uker.


Lurer på om influensa og feber er farlig for den lille i magen når man er. Har hatt influensa og feber før jeg ble gravi men da kom jeg ikke inn . Influensavaksine anbefales spesielt for personer fra fylte år, beboere i omsorgsboliger og sykehjem og gravide etter 12. Stadig færre gravide lar seg vaksinere mot influensa. Folkehelseinstituttet undersøker om norske barn kan ha tatt skade av at mødrene fikk .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg