torsdag 25. januar 2018

Sopp i underlivet smitte

Har hatt soppinfeksjon i underlivet mitt en lang stund. Kan man ha sex når man har soppinfeksjon i underlivet uten at partneren blir smittet? Jeg har nettopp brukt Canesten mot sopp i underlivet, og det virket bra.

Er det sannsynlig at partneren min er smittet, og hva bør han da . Kan det bli verre av å ha sex, smitter det, og bør man bruke kondom eller. Soppinfeksjon i underlivet er svært vanlig og de fleste kvinner vil oppleve å få en slik infeksjon en eller flere ganger i løpet av livet. Pasientinstruksjoner A - ÅBufretLignendeSoppinfeksjon i skjeden kan være plagsomt med mye kløe, ømhet, svie, brennende følelse, utflo.

Det er sjelden at sopp fra skjeden smitter til partneren. Sopp er av de vanligste årsakene til kløe i underlivet. Sopp regnes ikke som en seksuelt overførbar infeksjon og smitter derfor ikke ved samleie.


Man kan få sopp etter sex, men da er det ikke smitte. Hvis jeg får underliv sopp, så får mannen min det etter en dag eller to. Et vanlig symptom på sopp i underlivet er utflod. Hvis begge to har underlivssopp, kan dere smitte hverandre frem og tilbake.


Den vanligste plagen ved soppinfeksjon i underlivet er endret utflod fra skjeden. Har begge candida, kan de smitte hverandre frem og tilbake og derfor bør .

Sopp i underlivet er som oftest ikke smittsomt fra menn til kvinner, men i noen tilfeller kan det likevel smitte. Da er det best at både mannen og kvinnen .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg