mandag 15. januar 2018

Kvalm og vondt i magen

I snart over et år har jeg slitt med kvalme, magevondt, slapphet og. Siste uken har jeg også opplevd å ha mer vondt i magen en vanlig, . Kvalme er en ubehagsfornemmelse som kjennes i øvre del av magen og av og til opp i svelget.

Symptomer: Kramper i sentrum av magen som kommer i bølger. Det er også vanlig at smertene kommer sammen med kvalme og at det . De vanligste symptomene er smerter og ubehag i øvre del av magen. Ubehaget kan arte seg som oppblåsthet, kvalme, brekninger og tidlig metthetsfølelse. Slår man opp i Felleskatalogen vil man finne at diaré, forstoppelse, kvalme,.


Smertestillende medisiner kan kjøpes uten resept, men gjør ofte vondt verre og har . Har du smerter nedover mot høyre side av magen? Selve utspilingen gjør vondt - også selv om det bare er luft. Jeg har de siste ukene hatt diffuse magesmerter og hatt kvalme i perioder hver dag. I stad etter jobb og vi gikk hjem, fikk jeg så vondt!


Helse › Doktoronline › Helseleksikonet › Symptom › MagesmerterBufretLignende9. Smerter i øvre høyre del av magen kommer ofte fra lever og galleveier,. Små barn angir ofte vondt i magen ved infeksjoner andre steder.

De får også mer vondt når mage og tarmer utvides (slik de gjør ved mye luft) enn friske. Man blir fort mett og uvel, føler seg oppfylt og kanskje kvalm. Fant ikke noen tråd på dette, så jeg poster denne: I den siste uka har jeg blitt kvalm og fått vondt i magen hver gang jeg har spist mat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg