tirsdag 23. januar 2018

Hvite prikker i huden

Pityriasis versicolor er en soppinfeksjon i huden som kan gi hvite prikker. Det er noe mer uvanlig å få dette nedover bena, og utseendet på . Har du små hvite eller gule prikker på huden rundt øynene og lurt på hvorfor i alle dager du har fått kviser akkurat her?

Og det er ikke fødselsmerker du har hatt hele livet? IKKE PIGMENTFLEKKER: Hvite flekker og områder på huden kan ha flere årsaker. En mulighet er at det skyldes en sopp, og da kan det . En av de vanligste rsakene til hvite flekker i huden er Guttate hypomelanose.

Det er vanlig at disse dukker i løpet av sommeren, spesielt etter soling. Mange tror de hvite flekkene i huden skyldes pigmentforandringer. Jeg har i lengre tid vært plaget med hvite prikker rett under øynene,. Hvite flekker på huden kan forekomme nesten hvor som helst på kroppen, som baksiden, øvre underarmer, nakke, skuldre, ankler, etc. Av og til blir hud farven min ujevn,altså det dukker opp hvite prikker i huden,slike man ofte får inni . Jeg tror jeg har vitiligo - permanente hvite flekker.


For noen år siden kom fargen tilbake på to av flekkene, med unntak av noen små prikker. Flekkene begynte på armene, men jeg har nå hvite flekker både på, magen, . Det er trolig en sykdom som heter vitiligo.

Elveblest er røde prikker (hovne) med hvit ring rundt. Jeg har hudsopp på overkroppen, som viser seg som hvite flekker her og der. Da jeg solte meg i sommer, kom det flere flekker. Og litt på armene også, men det er veldig . S - posted in Helse: når jeg begynner å bli litt brun så er det noen små hvite flekker som ikke vil bli brune. Hun hadde to hvite flekker på ene kinnet og tre flekker på det andre.


Vitiligo er en hudsykdom kjennetegnet ved flekkvis utvikling av velavgrensede, melkehvite områder i huden, tidvis med hvite hår i de angrepne områder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg