onsdag 29. april 2015

Vondt i tennene

Nesten ingenting er så smertefullt som å ha vondt i tennene. NO): Det er ikke bare Jens i Karius og Baktus som blir helt satt ut når det gjør vondt i munnen, men alle tannproblemer forårsakes ikke . Hei, jeg har noen smerter i tennene som jeg ikke blir klok på, og jeg har vanskelig for å skjønne at det kan være hull.

Ubehaget kan skyldes alt fra syreskader til sensitive tannhalser, eller irritert tannkjøtt. Vondt i tennene og tannsmerter kan være både smertefullt og meget plagsomt. Vondt i tennene kan skyldes tannproblemer, sår, rotinfeksjon, bihulebetennelse.


Jeg har lagt merke til at det siste året tør jeg ikke tygge skikkelig hardt av redsel for at det skal gjøre vondt i tennene.

Andre som har opplevd at de plutselig kan få vondt i tennene når de tygger? Her er et lite råd som kan være til hjelp dersom du har smerter i tennene, kjeven eller gummene.

Du har nettopp lagt merke til at en av tennene dine er litt løs. Og hva med tannkjøttet, er ikke det litt sårt? Kan spise alle slags godterier uten å få vondt i tennene, . Hver gang jeg drikker alkohol, får jeg så vanvittig vondt i tennene i dagene etterpå. Har hatt regulering en gang før, men opplevde ikke denne smerten . Alle disse strukturene kan ved sykdom forårsake smerter.


I tillegg kan sykdommer i tenner og munn, i bihuler eller ansiktsnerver også medføre smerter i kjeven. Den vanligste årsaken til tannsmerter eller tannverk som det ofte betegnes, er betennelse i tannens . Tannverk er smerter i tennene, og skyldes som regel hull i en tann (karies). Men det kan også være andre årsaker til slike smerter, og det er derfor viktig å søke . Behandling av Hull i tennene - smertefritt.


Jeg har slitt mye med vondt i tennene mens jeg har gått gravid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg