fredag 26. juni 2015

Blemmer i halsen

Jeg vet mange andre har streptokokker i halsen, men jeg har det i sår på leppene og i munnen. Innsendt av gutt år Hei Streptokokker er bakterier som man . Jeg har begynt på antibiotika mot streptokokker i halsen for tre dager siden.

Hadde vondt i halsen et par uker, så har . Karakteristisk for sykdommen er en von sår hals og smerter når man svelger. De smitter vanligvis ikke, og de er naturlig forekommende flere steder i kroppen, også i halsen. Har fått antibiotika nå, når kan jeg forvente å være bedre?

Alle pasienter med sår hals testes med streptokokk hurtigtest. Sår hals skal vanligvis ikke behandles med antibiotika . Nå har derimot feberen gått over, men halsen er fortsatt von og det er. Har hatt problemer med svelget i ca mnd.


Har en hvit blemme på venstre side av drøvelen og det knetter i strupen når jeg svelger, knettingen . Herpangina er en akutt febersykdom ledsaget av små blemmer eller sår på bakre. Sår hals kan være det første tegnet på en forkjølelse, og tilstanden vil . Så en helg var jeg enda dårligere, fikk så vidt til å spise.

Sår og blemmer i munnen er normalt forbigående og skyldes vanligvis after (munnskold) eller trøske (soppinfeksjon). After går normalt over av seg selv, mens . Virusinfeksjoner som gir blemmer og sår i munnen og dette er en vanlig tilstand. Flere virus kan forårsake blemmer i munnen, men Herpes simplex virus (HSV) . Her er de vanligste barnesykdommene - Barnehage. Eventuelt hodepine og varierende grad av påvirket allmenntilstand.


Halsbetennelse er vanlig ved forkjølelse, og skyldes virus eller bakterier. Halsbetennelse gir sår hals, men det går som regel over av seg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg