onsdag 17. juni 2015

Ømme bryst amming

Her finner du mange av de vanligste spørsmålene vi får angående amming. Jeg har ømme bryst og kjenner noen små kuler inne i brystet. Du bør sørge for at du får ut melken fra det ømme brystet ofte; så legg barnet hyppig.

Det skal ikke gå mer enn timer mellom ammingene på dagen, og du må . Amming om natten hjelper mot brystspreng om morgenen. Symptomer: Ett eller begge bryst er svært ømme, det er smertefullt å legge barnet til, ømheten i . Føles som om jeg har melkespreng, men har akkurat ammet og det gjør fortsatt vondt.

Hei, jeg har en uker gammel gutt og jeg sliter med ømme bryster. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke klarer å kose meg med ammingen. Den aller beste til å melke et bryst er babyen, fordi den bruker en. Ofte har man jo litt ømme bryster når man ammer, men hvis jeg finner ett . Ofte er det ingen åpenbar årsak, og det går over uten behandling. Når et område av brystet ikke tømmer seg nok, kan du kjenne et ømt og . Hvis du får en melkeklump, blir brystet varmt, ømt, rødt og sprengt i det området der melkegangen er tilstoppet.


Amming er det beste botemiddelet akkurat nå. Dette har flere sammenhenger og forebygging av øm hud blir viktig.

Babyen skal ligge slik til brystet at det ikke blir drag i det når det ammes, ellers kan du bli .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg