tirsdag 23. juni 2015

Gravid omgangssyke

Jeg hadde omgangssyken forrige gang jeg gikk gravi og det gikk helt fint. Gravid og omgangssyken, hva må jeg passe på? Gravid i uke og hatt omgangssyke med oppkast og diaré siden fredagen.

Fikk omgangssyken kastet over meg i går kveld - rakk ikke en gang komme meg hjem fra en jobbmiddag før jeg kastet opp. Omgangssyke mens man er gravidinnlegg6. Og rømme er også helt greit å spise når en er gravid. Det er normalt at gravide også får influensa eller omgangssyke, men ta gjerne kontakt .

Har man en kortvarig runde med omgangssyke, er det imidlertid for de. Da ser det ut til at det er min tur med denne omgangssyken. Min mor fikk knapt i seg mat i det hele tatt i de mnd hun var gravid med meg. BufretLignendeViral gastroenteritt er den medisinske betegnelsen på virusinfeksjon i tarmen eller omgangssyke.


Dette er en vanlig årsak til diaré og oppkast. Og etter all sannsynlighet ikke den siste heller. I den siste halvtimen har du kjent deg litt ubestemmelig uvel . Omgangssyke skyldes en virusinfeksjon i tarmen, og er svært smittsomt. For å unngå smitte av omgangssyken er det viktig med god .

Jeg er uker på veg og har fått omgangssyke. Hun sa at sent i svangerskapet kunne omgangssyke føre til rier og for. Ikke farlig, men pga graviditeten får man det ofte litt hardere enn ellers. I går natt begynte jeg å kaste opp og var kvalm. Jeg er gravid i uke og har hatt noen dager med omgangssyken.


Har kjent masse … Gravid i uke og hatt omgangssyke med oppkast og diaré siden . Ikke lett å … Gravid i uke og hatt omgangssyke med oppkast og diaré siden fredagen. Jeg vet jo at det mest sannsynlig var noe forbigående, og at gravide også kan smittes med omgangssyke o. Omgangssyke skyldes en virusinfeksjon i tarmene og er en vanlig årsak til diaré og oppkast. Omgangssyke er som navnet sier svært smittsomt og ofte ser en . Kan man forebygge Omgangssyke hvis man drikker Biola eller tar tilskudd av Probiotika hver. Er dette bare en vanlig omgangssyke eller kan jeg være gravid?


For selv om omgangssyke sjelden er særlig farlig i Norge, fører rotaviruset til. Da jeg gikk gravid med lillebror leste jeg i at Folkehelseinstituttet . Jeg har nettopp levert Sara i bhg og sitter nå på bussen ned til min søster som har flyttett til ny leilighet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg