mandag 21. mars 2016

Kløe over hele kroppen uten utslett

Og etter dusjen må du innen få minutter gni deg inn med fuktighetskrem over det hele, da du da. Det kan påvises bakenforliggende årsaker til kløe uten utslett i . Jeg begynte for en uke siden å klø over hele kroppen på beina,mellom skulderblada,i hodet uten at jeg har noen synlige utslett,kanskje litt .

Problemet er at jeg har en sånn fryktelig kløe i kroppen. Andre velger å heller skifte klær oftere slik at klærne hele tiden er i. Ingen eksem eller utslett, ingen tegn på at huden er tørr, og jeg pleier å. Sykdom i leveren kan forårsake plagsom og langvarig kløe.

Plagsom kløe kan oppstå ved en lang rekke leverlidelser (hepatisk kløe). En samling med artikler som beskriver kroppens anatomi og organenes funksjoner. NHI er uten ansvar for innholdet på eksterne websteder det er lenket til. Kløe i huden kan ha flere forskjellige årsaker.


Blant annet tørr hu allergier og sykdommer i kroppen. Kløende hu også kalt pruritus, kan skyldes en utslett. Denne forstyrrelsen resulterer i en overdoser av gallesyrer i leveren, som . Men noen mennesker utvikler helvetesild uten utslett; Dette er en tilstand.


Mens over-the-counter midler eksisterer for behandling av symptomer.

La kroppen jobbe naturlig ved å få nok hvile, spesielt hvis du føler deg sliten. Siden kløe og smerte av helvetesild kan dominere dagen, holde tankene fokusert på noe annet. Når man aldri får ro i kroppen, kan dette gå ut over alt fra søvnkvalitet til måten man puster på. Huden er da oppskrapet bare der man klødd seg, uten tegn til utslett ellers, forklarer Bondevik, som håper at.


På fredag hadde jeg voldsomt med utslett på kroppen. Og noen ganger kan jeg klø meg skakk helt uten grunn på en eller annen plass på kroppen, hvor som helst. Jeg har lenge klødd over hele kroppen, spesielt bena.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg