mandag 14. mars 2016

Vondt å amme

Var veldig glad for å slippe å plages med ammingen, men synes det gjør fryktelig vondt når han suger seg fast. Ammer og har plutselig fått veldig vondt i det ene brystet. Mest-spurte-sporsmal-om-ammingBufretVed et godt sugetak skal det ikke gjøre vondt å amme (med mindre du har sår på brystknoppen, det kan alltid gjøre vondt selv om sugetaket er godt).

Amming skal ikke gjøre vondt, men du kan ikke vente at du skal amme, uten å kjenne noe. De første sugetakene etter at barnet er lagt til, kan du komme til å . Men problemet er at det gjør så innmari vondt å . Det gjør så vondt når jeg ammer den to uker gamle jenta mi.

Hun sliter veldig med å ta rett sugetak, med det resultat at jeg blir kjempesår Må . Har etterhvert skjønt at det er vanlig at ammingen gjør vondt i begynnelsen, men jeg lurer veldig på hvor lenge den begynnelsen skal vare? Men jenta mi hang i puppen og jeg ble sår og fikk veldig vondt. Alle” sier at alle kan amme, at en ikke må gi opp, at det kan ta ti at det hele . Jeg fikk i forkant av fødselen mange spørsmål om jeg skulle amme, og svarte at ja.


Det var iallefall ikke blitt mindre vondt, heller enda verre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg