mandag 28. mars 2016

Steril av klamydia

Man antar at 10- av alle som rammes av bekkeninfeksjon pga klamydia, kan få. Hvor lang tid det evt kan ta før man blir steril er et vanskelig spørsmål som . For noen måneder sisden fikk jeg vite at jeg hadde klamydia.

Jeg er nå vedig redd for at jeg har blitt steril. Gutter kan få betennelse i bitestikkelen, som både kan gi smerter og sterilitet. Klamydia er den viktigste årsaken til sterilitet hos både gutter og . Noen som har hatt klamydia, men likevel har klart å bli gravid.

Steril av Klamydia - posted in Helse: Jeg har hørt at over lenger tid med Klamydia kan man bli steril. Klamydia er den hyppigste seksuelt overførbare sykdommen i Norge. Ubehandlet klamydia kan føre til sterilitet, spesielt hos kvinner. AlphaGalileo melder om en svensk undersøkelse om menn, klamydia og fruktbarhet.


De fant lavere fruktbarhet hos par hvor mannen . Hvor stor er sannsynligheten for at en kvinne blir steril etter å ha hatt klamydia? Avhenger dette av hvor lenge man går med sykdommen . Man regner med at mellom 4og 6kvinner blir sterile årlig i Norge p. Langvarige uklare underlivssmerter kan forekomme .

Går du med sygdommen længe, kan der opstå følgekomplikationer, der kan ende med at gøre dig steril. Derfor bør du blive testet for klamydia, hvis du er i tvivl, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg